سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آزادی بیان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
به سایت ما خوش آمدید

 

آزادی همزاد انسان است. پس انسان فطرتاً آزاد است. خداوند او را آزاد آفریده است و هیچ کس نمی­تواند این ویژگی را از او بزداید. آزادی یک ارزش انسانی است. به همین جهت اعتقاد داریم که در انسان، آزادی اصالت دارد. چه آزادی عقیده و ... محدود کردن آزادی یک استثناء است که نیازمند دلیل و توجیه عقلانی و وحیانی می‌باشد. بنابراین طبیعی است که بگوئیم تمام ادیان آسمانی، عهده دار حفظ آزادی انسان بوده‌اند و در برابر به بردگی کشاندن انسان قاطعانه ایستادگی کرده‌اند و فرقی ندارد که این به بردگی کشیدن جنبه مادی داشته باشد یا معنوی و امثال ذلک.

اسلام نه تنها به عنوان آخرین دین آسمانی نیز از این قاعده خارج نیست بلکه همیشه بر آزادی انسان تأکید کرده و آن را تضمین کرده است و در برابر همه انواع سوء استفاده و به بردگی کشاندن انسان ایستادگی نموده است. امام علی (ع) می‌فرماید: «لاتکن عبد غیرک وقد خلقک الله حراً». عمر بن خطاب خلیفه دوم نیز کسانی را که مردم دیگر را به بردگی می‌کشاندند مورد خطاب قرار داد و به ایشان گفت: «تا کی مردم را به بردگی می‌کشید در حالی که مادرانشان ایشان را آزاد به دنیا آورده‌اند».

ادامه مطلب...


موضوع مطلب : آزادی بیان در اسلام و رسانه ها

شنبه 91/8/13 :: 10:2 صبح

امام جمعه تهران : تا ولایت هست تحریم‌ها اثری ندارد/ اعجاز نیایش و دعای نسل چهارم ما بالاتر از مسئله هسته‌یی است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام  صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با تاکید بر اینکه تمام مشکلات ما از بی‌تقوایی نشات می‌گیرد، گفت: تقوای در سخن گفتن، نگاه‌،‌ تولید، هزینه و تقوای اداری و سیاسی بسیار حائز اهمیت است و در این مسیر مشکلات و امتحانات سیاستمداران از دیگران سخت‌تر است.
 
صدیقی همچنین با بیان اینکه اعجاز نیایش و دعای نسل چهارم ما بالاتر از مسئله هسته‌یی و فناوری‌هاست، گفت: اگرچه که این بچه‌ها امام را ندیده‌اند و در دانشگاه جبهه نبودند ولی امروز عرصه‌گردان میدان‌اند.
 
صدیقی همچنین اظهار کرد: تا مسئله ولایت و استمرار حکومت انبیا در قالب غدیر پیاده نشده بود قشون‌کشی‌ها ومحاصره‌ها و تحریم‌ها موثر بود ولی حالا که مدیریت الهی و رهبری با کفایت وجود دارد دیگر مشکل شما مشکل بیرونی نیست و تحریم‌ها و جنگ نیز شما را از پای در نیاورده و آشوب‌ها و ناامنی‌ها هم شما را قویتر کرده است. بنابراین حالا مهمترین ترفند آنها این خواهد بود که از درون خلا ایجاد کنند و با شکل دادن اختلافات داخلی ابهام و شبهات شما را در برابر یکدیگر قرار دهند.




موضوع مطلب : اخبار

جمعه 91/8/12 :: 3:19 عصر
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آرشیو وبلاگ
پیوندها
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 58365

تا نبینی باور نمی کنی